KAKO RADI ORkiCA?
„Zanimljivo i kreativno – primenjivo na
nastavu. Možemo uticati na svest deteta da
promeni svoj odnos prema prirodi, naravno u
pozitivnom smislu.“
Evaluacija učesnika programa,
OŠ „Ivo Andrić“, Beograd
KAKO RADI ORkiCA?
„Zanimljivo i kreativno – primenjivo na
nastavu. Možemo uticati na svest deteta da
promeni svoj odnos prema prirodi, naravno u
pozitivnom smislu.“
Evaluacija učesnika programa,
OŠ „Ivo Andrić“, Beograd
Plan i program rada dečjeg kluba ORkiCA
Program dečjeg kluba ORkiCA realizuje se kroz obrazovanje dece u okviru interaktivnih kreativnih radionica u oblasti dobrobiti životinja i zaštite prirode, i kroz boravak u prirodi (akcije i izlete) gde deca primenjuju stečena znanja. Radionice, akcije i izleti koji se sprovode u ORkiCI međusobno su povezani i čine jednu celinu.
Aktivnosti koje se sprovode u ORkiCi su za uzrast od 6-12 godina.
ZAŠTITA PRIRODE
Svetska staništa: šume, pustinje, reke, okeani, savane
Priroda Srbije i Zapadnog Balkana
Priroda na farmi
Reciklaža
Zaštićeni delovi prirode
Zagađenje otpadom
Zaštićene vrste
DOBROBIT ŽIVOTINJA:
Kućni ljubimci i mi
Ponašanje prema životinjama
Životinje u zoo vrtu
Životinje u ogledima
Pomoć pticama u zimskom periodu
Ciljevi dečjeg kluba ORkiCA:
Upoznavanje dece sa prirodom, razvoj osećaja ljubavi i odgovornosti prema prirodi i životinjama
Osposobljavanje dece za rešavanje problema, za snalaženje, za razvoj kreativnosti, mašte i socijalnih veština, i za izgradnju samostalnosti ali i timskog duha
Podsticanje individualne odgovornosti i razvoj poštovanja prema drugarima, odraslima, prirodi i životinjama
Unapređivanje moralnih vrednosti kroz razvijanje osećaja humanosti
Unapređivanje znanja o zdravom načinu života i zdravoj ishrani
Praktična primena znanja i veština kroz kreativne i interaktivne radionice
Podsticaj primene stečenih znanja i veština u daljem obrazovanju, profesionalnom radu i svakodnevnom životu
Metode i oblici rada u ORkiCA:
Radionice, akcije i izleti u dečijem klubu ORkiCA se organizuju kroz metode aktivnog učenja, druženja i boravak u prirodi koje uključuju:
Smisleno-verbalno receptivno učenje
Praktično-smisaono učenje
Divergentno (stvaralačko) učenje
Ambijentalno učenje
Kooperativne metode učenja
Rešavanje problema i situacija
Uživljavanja u ulogu
Igre i stimulacije
Debata i diskusija
Korišćenje audiovizuelnih ilustracija i sredstava
Metode interaktivnog učenja dovode do intelektualnog aktiviranja dece, stvaranja praktičnog znanja, razvijajanja kritičkog mišljenja i rasuđivanja kod dece.